حروف آ. اصطلاحات اقتصادی
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید سلام و احترام خدمت شما عزیزان بازدید کننده! با اظهار سپاس از بازدید تان، لطفاً برای هرچه بهتر شدن وبلاگ من، مرا از نظرات، پیشنهادات و انتقادات سالم تان بهره مند سازید. تشکر کامران kamran.8194@yahoo.com



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 98
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 103
بازدید ماه : 469
بازدید کل : 248274
تعداد مطالب : 128
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه

اسما خداوند متعال %

« ارسال برای دوستان »
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by ParsTools
لطفاً این صفحه را با دوستان تان به اشتراک بگذارید 32 کلمه

Speed test

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ این صفحه را به اشتراک بگذارید
بهارســـــــــــــــــــــــتان
علمی، فرهنگی، اسلامی، تفریحی، ورزشی
شنبه 10 دی 1390برچسب:, :: 13:36 ::  نويسنده : کامران

اتحادیه مولدین منحصر بیک شرکت : Company union

اتحادیه مولدین که اعضای آن مربوط یک شرکت واحد بوده وبا کدام اتحادیه مولدین دیگر ارتباط نداشته باشند .

اتحادیه کارفرمایان : Employer's association

اتحادیه مختلف سازمانهای محلی کارفرمایان بوده که بمنظور پیش برد مفاد مشترک میان آنها دریک حرفه مخصوص بمیان مییآید . همچنان

اتحادیه کارفرمایان فعالیت های رقابتی را با سازمانهای کارگری مساعد میسازد .

اتحادیه آزاد :

یک اتحادیه کارگری بوده که عضویت آن در اثر حق الشمول گزاف  ویا

تعبیض مبنی برجنس یا نژاد محدود ومنحصر ساخته شده باشد .

 

اتحادیه آزاد مولدین :

یک اتحادیه آزاد مولدین بوده که با کدام ارگان کارگری دیگر وابستگی مسلکی و سیاسی نداشته باشد .

اتحادیه صنعتی :

یک اتحاد صنعتی که در قرون وسطی منحث انحصار اگرفعالیت داشت اعضای این اتحادیه فعالیت داشت اعضای این اتحادیه سعی مینمودند تا کالائی تولیدی شان را از لحاظ کمیت و کیفیت عالی تهیه و تدارک دیده و در حفظ شهرت محصولات تولیدی شان کوشا بودند و همچنان معیاراستادی و طرز کار را در مقابل شاگردان شان ضخامت کرده و انحصار خود را توسط مقرارت مناسب ولازمه میان شان حفیظ میگردند.

اتحادیه صنفی :

یک اتحادیه مشخصی مولدین بوده که دررشته واحد صنعتی معروف باشند . مثلا اتحادیه های مولدین قالین بافی ، فلزکاری ، معدن ذغال سنگ ، سمنت و غیره .

 

 

 

اتحادیه گمرکی دولتتین : ن

این اصطلاح آلمانی به منظور ایجاد اتحاد چندین کشور غرض تنظیم اموارت  گمرکی میان شان بوده و هدف مهم این اتحادیه پائین آوردن تعرفه های گمرکی میان کشور های عضوی اتحادیه بوده که در بعضی

اوقات میتوان تعرفه های متحد الشکل را نیز بمقابل کشور های غیر عضو اتخاذ نمایند .

اتحاد گمرکی :     Customs union  

موافقه ایست بین دویا بیشترحوزه های سیاسی مبنی برالفای محصولات گمرکی دیگر قیود تجارتی بین آنها و اتخاز یک سیاست مشترک در باره تجارت یا حوزه ای سیاسی خارج از این اتحادیه ( اینگونه اتحادیه را بعضی اوقات اتحادیه تعرفوی نیز گویند ) .

اتحادیه اقتصادی :    Economic union

موافقه های است بین دویا بیشتر ملت ها راجع به پیروی از سیاست های مشترک اقتصادی درموضوعات مانند محصول گمرک ، مقرارت مالی  مالیه گذاری داخلی ومسائل مربوط آن ها است .

اتحادیه عمودی :

اتحادیه کارگری صنعتی است که اعضای آن متخصص ومسلکی دریک رشته واحد صنعتی بوده . مثلا اتحادیه کارگران معدن ذغال سنگ ، اینگونه اتحادیه را بنام اتحادیه عمودی ( Vertical union ) نیز یاد میکنند  .

اتحادیه مولاین :

سازمان کارگری است که تمام فعالیت های اقتصادی واجتماعی سیاسی کارگران را تنظیم نموده وزمینه مذاکره را باکار فرمایان جهت منافع اشان مخصوصا راجع به مسایل مزد ها بیمه کار وشرایط استخدام مساعد میسازد .

اتحادیه عارضی :

یک اتحادیه است که از تصدی های مختلف که برای یک هدف غایه مشخص وغالبا موقتی بوجود میآید . هدف های معمول چینین اتحادیه ها تقسیم بازار ، ثابت نگهداشتی قیمت واتحاد سازمان های فروش میباشد .

اتحادیه حرفتی :

یک سازمان موسسات انتفاعی دریک یا یک رشته کار است که بمنظور پیشبردن منافع مشترک مربوط آن حرف بوجود آمده .

اثروبلن :

این اثر ازنام نورشتاین و بلن اقتصاددان و جامعه شناسی امریکایی گرفته شده است . که این پدیده در اثر کاهش قیمت یک کالا به عنوان خرابی کیفیت آن تلفی شده و از خرید آن دست کشده میشود . بدهی است که با کار کرد . این پدیده منحنی تقاضای بازار سیر تندتری نسبت به قبل از کار کرد آن خواهد داشت . در چینین و صنعتی منحنی تقاضا حتی ممکن است بر خلاف قانون تقاضا سیر صعودی بخود بگیرد .

اثرویکسل :

اثرویکسل تغیر دهنده ارزش حجم سرمایه ازیک وضعیت به صنعت دیگر اقتصادی بوده . ویکسل ثبوت کرد و گفت که افزایش عرضه سرمایه ( سرمایه گذاری ) نه تنها قیمت سرمایه جدید اثر میگذارد . بلکه باعث تغییر ارزیابی سرمایه های موجود نیز میشود . اثرویکسل متشکل از دو جز است .

اجاره موقتی : Admission temporaries

این اصطلاح عبارت از اجاره ورود رایگان اموال قابل محصول میباشد که بعد از سپری نمودن کدام نوع عملیه دوباره صادر میگردد .

اجاره بها :  Contract rent

مبلغی را گویند که درعوض استعمال زمین ، دوکان ، سرای وغیره بنام اجاره بها تادیه میشود .

اجاره ثابت :  Dead rent

مبلغ را گویند که دریک معیار معین علاوه برحق الامیتاز آن مقدارقابل تادیه نظربه حاصلات آن تغیر نمخورد . مثلاً اجاره زمین های زراعتی و یا معدن ذغال سنگ وغیره قابل پرداخت است .

اجاره رسمی :

این اصطلاح از بقایای دوران حکومت الطوالیفی بوده که در ایالات متحده امریکا بنام اجاره رسمی دایمی یاد میشد که بعضی اوقات بحیث یک شرط انتقال زمین نیز شناخته شده بود که در آن وقت بنام اجاره یک مبلغ پولی مسمی بود که یک اجاره در عوض تمام و جایب خود بطور دایمی به مالک زمین آن چه را تعهد کرده بود می پرداخت .

 

 

 

اجاره فاحش :

اجاره یکه تادیه آن بالای دهاقین چنان سنگین باشد . یعنی مجموع ارزش های زراعتی خود را به مالک زمین بپردازد . ویا به عباره دیگر اجاره را گویند که پرداخت آن بالای تادیه کننده اجاره سیگین نماید .

اجتناب از مالیه :

این اصطلاح به چنان فعالیت های نسبت داده میشود که یک شخصی بخواهد از استخدام بیک کار و استفاده از یک امتیاز که مصروف امور مالیه باشد بمنظور ندادن مالیه صرف نظر نماید . مثلاً اجتناب از وارد نمودن کدام متاع جهت احتراز ازمحصول گمرکی آن نماید . ویا به عباره دیگر استفاده یکه یک مالیه ده به نفع شخصی خود از طرق مختلف قانونی سنجش مالیه را نرخ های مختلف مالیات مینماید و ملکیت را تابع مالیه قرار میدهد تا از مقدار مالیه قابل پرداخت آن بکاهد .

اجزای پول :

اجزای یک واحد پولی را گویند . مثلاً در افغانستان تمام پول های کمتر از یک افغانگی را گویند .

احیای منابع طبیعی :

فعال ساختن منابع طبیعی دست نا خورده ویا ظاهراً صنایع شده را گویند. مثلاً دشت های لامزروع را زیرآب ساختن ویا منابع معدنی که دست نا خورده باشد آنرا برای تولیدات و استفاده موثر فعال ساخت .

احتکار :

خریدن یک کالا دریک وقت و فروختن آن در زمان مابعد آن بمنظور استفاده از تغیرات قیمت های آن که در فاصله زمانی در خرید و فروش آن بوقوع می پوندد . ویابه عباره دیگر نهگداری و پنهان کردن کالاهای مصرفی مردم از ساحات بازار به منظور بکند رفتن قیمت آنها صورت میگرد .

احصائیه حیاتی :

این اصطلاح عبارت از جمع آوری احصائیه های مربوط به تولدات و فیات ، ازدواج ، صحت ، امراض و موضوعات دیگر به آن میباشد .

اختلاس :

این اصطلاح عبارت از بدست آوردن مال برای استفاده شخصی درحالیکه مال مذکور از بیت المال باشد . تفاوت اختلاس ودزدی این است که در اختلاس مال گرفته شده قانوناً در تصرف شخص مجرم قرار

میگرد . در حالیکه مال تصرف دزد بطور غیرقانونی صورت میگرد طورمثال مالیکه از ساحات بیت المال تصرف شخصی صورت میگرد در واقعیت مجموع اموال در اختیار شخصی استفاده جوقرار میداشته باشد

که بطور قانونی زمینه روی استفاده آنرا برای خویشتن آماده میسازد. در حالیکه دزد منظور دست آوردن مال مورد ضرورت اش بالای اموال و منازل مردم بطور غیر قانونی عمل جنائی را انجام میدهد .

اختصاصی :

اتحادیه ترست سهم سرمایه گذاری ها و اسناد تجارتی شرکت های را که دریک رشته مشخص صنعتی فعالیت دارند خریداری مینماید .

اداره کننده یا منجمت :

شخصیکه صلاحیت و رهبری موسسه عامه را به عهده داشته باشد . و یا به عباره دیگر به شخص گفته میشود که صلاحیت رهبری و فیصله کردن معاملات اقتصادی و اجتماعی را در موسسات عامه داشته باشد .

اداره عیارگیری :

چینین اداره درگمرکات بعضی کشور های دینا جهت عیارگرفتن فلزات نجیبه و سنجیدن درجه کافی مواد خام فلزات وجود دشته باشد .

ادوار فعالیت های اقتصادی :

مراحل از دوره های مختلف تحولات اقتصادی جامعه را گویند که این تحولات از یک دوره رفاه ( Prosperity ) آغاز یافته و فعالیت اقتصادی

رو به تنزل میگذرد . این مرحله نزولی را بحران یا  ( Crisis ) گویند . که این مرحله بعد از طی مراحل خود به پائین ترین نقطه یعنی هبوط یا کساد  ( Depression ) میرسد . وبعدها دوباره فعالیت های اقتصادی رونق میگرد . که این مرحله را بهبود Recovery  گویند . پس اوضاع اقتصادی بهتر شده میرود که دوباره حالت گشایش  Expansion

ایجاد شده که این مرحله  را بنام رفاهیت اقتصادی و اجتماعی جامعه گویند .

اداره همکاری اقتصادی :

بعد از ختم جنگ جهانی دوم در 1948 به فرمان ترومن ریس جمهوری امریکا مبلغ 6098 ملیون دالر برای کمک به کشور های خارجی اختصاص یافت واداره همکاری اقتصادی تحت ریاست پل هوفمن

(Pall Hoffman) تاسیس شد تابراین امرنظارت کناد.

 

 

ادغام :

یکجا شدن دو یا چند شرکت و تبدیل آنها بیک شرکت واحد در حقیقت ادغام خاصی با شرایط کمابیش یکسان است شرکت های ادغام شده به اساسی علاقمندی شان به این اتحادیه روی میآورند وروش این ادغام با تسخیر که توسط شرکت ها صورت میگرد تفاوت دارد . ادغام دوتصدی تولیدی رقیب که در یک رشته تولیدی فعالیت دارند ایجاد میشود بنام ادغام افقی یاد میشود .درحالیکه اگر این دوتصدی تولیدی یکسان فعالیت تولیدی نداشته باشند یعنی یکی مصرف کننده تولیدات دیگری باشد . گسترش عمودی خواهد داشت .

ادغام عمودی :

یکجا شدن دوتصدی تولیدی که مصروف مراحل مختلف تولیدات معین باشند . مثلاً دوم موادنیم ماره را به مواد پخته و کارتمام تبدیل نموده یعنی هردوتصدی لازم و ملزوم یکدیگر خود در پروسیه تولیدات میباشند که این نوع فعالیت ادغام عمودی را گسترش می بخشد .

اربیتراژ : Arbitrage

هرگاه شخصی چیزی را ازیک بازار خریداری و فوراً آنرا در بازار دیگری به منظور استفاده از تفاوت قیمت آن نفروشد این عمل

را اربیتراژگویند .
ارتجاعیت یا کشش:
Elasticity

این اصطلاح در علم اقتصاد بمنظور وانمود ساختن مقدار کمتریکه عرضه صورت گرفته است یعنی عرضه تقاضا است .

ارزش مستمر :

ارزش تبادیوی پیش بینی شده یعنی اموال با خدمات که مبنی برین فرضیه شرایط موجوده اقتصادی ذاتاً و نسبتاً مستقر بوده و شرایط بازار تحت تاثیر مخالف تحولات فنی و یا در شرایط جنگ ها ویا کدام حادثه غیر مترقبه دیگر قرار نخواهد گرفت .

ارزیابی بروی آخرین خریداری :

یک طریقه ارزیابی موجود ( انوانتر ) که نفع فروش واحد را براساس تمام شد آخرین خریداری می سنجید . این اصطلاح انگلیسی اختصار

Last in first out …. است .

 

 

ارزش وجهی :

قسمیکه درمورد اسهام و اسناد قرضه استعمال میشود قیمتی راکه در روی سند چاپ شده است ارزش وجهی گویند . قیمتی وجهی اسهام

در وقت نشر آن بطور دلخواه تثبیت میگردد . فرضاً اگر یک شرکت سهامی بخواهد یک لک افغانی را به سرمایه خود بوسیله نشر سهام بیفزاید . پس هزار سند صدافغانیگی یا دوهزار سند پنجاه افغانیگی نشر میکند . قیمتی وجهی یا ( ارزش وجهی ) از قیمتی بازار یا ارزش دفتر

(Book value) تفاوت دارد.

اراض عامه :

اراض که مالک آن مانند سایر اموال بیت المال جامعه دولت میباشد .

ارزش ندرت :

ارزش که ناشی از تقاضا برای چنان یک متاعی صورت میگرد که متاسفانه عرضه آن زیاد شده نمیتواند . مثلاً سامان ولوازم قدیمی وانتیک جامعه .

ارزش :

مقداری یک شی که با یک شی دیگر تبادله میشود . مثلاً اگر یک سیر گندم بدوسیرآرد جواری تبادله گردد . پس قیمت گندم دوبرابر قیمت

جواری است . ارزش اشیا معمولا توسط افاده میشود .

ارزش پولی :

اضهار ارزش کالا ارزش برحسب ارزش رسمی پول که این خود شامل تغیر سطح قیمت ها نیز میشود .

ارزش دفتری :  Book value

ارزش دارایی در بیلانس نامه یک تصدی را گویند . این ارزش اغلباً مبنی قیمت خرید باشد و امکان دارد کمتر یا بیشتر از ارزش بازاری

باشد .

ارزش دفتری خالص :

ارزش دارایی ثابت در حساب داری به کمبود اندازه استهلاک محاسبه شده از قیمت خرید اولیه بوده تورم و دیگر عوامل موثر برتغیرات قیمت اغلب موجب تفاوت ارزش دفتری خالص و ارزش بازاری دارایی میگردد.

ارزش واقعی :

یک شی زمانی باارزش گفت میشود که ارزش آن به نسبت تغیرات قدرت خرید تعدیل شده باشد . مثلاً برای محاسبه در آمد ملی نخست قیمت پولی تمامی کالاها و خدمات ایجاد شده با یکدیگر جمع میشود . بعداً برای یافتن تغیرات ارزش واقعی درآمد ملی در طی زمان ضرورت است تا تغیرات قیمت ها را باهم جمع نموده بر اساسی یک شباخص قیمت مناسب تعدیلات لازم انجام مییآید که حاصل آن گویای ارزش واقعی  در آمد ملی به قیمت ثابت خواهد بود .

ارزش اجتماعی :

عبارت از ارزش عمومی کالاهای معین است که در پروسه رقابت میان کارخانه ها به اساس تامینات تخنیکی ، تشکیل تولید و کار ، اندازه وسایر عوامل تخنیکی اقتصادی و مولدیت کار با هم فرق میکنند .

ارزش اصلی :

عبارت از قیمت تمام شد شی مورد نظر میباشد . یعنی ارزش اصلی بیان پولی مخارج کارخانه درمورد تولید و فروش محصولات میباشد . ترکیب ارزش اصلی عبارت از ارزش مصرف شده وسایل تولید در تولید محصولات مواد خام ، مواد سوخت ، انرژی وسایر اجرای محصول کار

ارزش استهلاک شده ماشین ، تجهزات ، تعمیرات و دیگر وسایل کارکه جهت ایجاد ارزش محصولات تولید شده به مصرف رسیده شامل میگردد.

ارزش اضافی :

عبارت از ارزش است که توسط کار بلاعوض کارگر مزدور ایجاد شده که بصورت رایگان توسط سرمایه گذاری تصاحب میگردد .

ارزش اضافی فوق العاده :

عبارت از شکل خاص ارزش اضافی نسبی در جامعه سرمایداری میباشد که بوسیله طبقه مواد تولید میگردد . تولید ارزش اضافی فوق العاده مستقیماً به افزایش مولدیت کار در ارتباط است . استفاده از وسایل تولید جدید و کار برد میتود های پیشرفته کار بوسیله سرمایداری جداگانه ممکن میسازد . پروسه تولید ارزش اضافی فوق العاده سرمایداران تلاش مینمایند تا میشود و تخنینک های جدید تولیدی آنها افشا نگردد واز اینرو آنها اختراعات و کشفیات موسسات خود را پنهان میسازند . که این خود باعث رقابت میان سرمایه گذاران در جوامع پیشرفته صنعتی دنیا میگردد.

ارزش اضافی مطلق :

عبارت از ارزش اضافی است که از حساب طولانی ساختن روز کار بوجود میآید . سرمایه گذاران روز کار را بدوحصه تقسیم میکند . (1) وقت کار ضروری ، (2) وقت کار اضافی ، در وقت کار ضروری که در طول آن کارگر با کار خویش ارزش معادل نیروی کار خود را بوجود میاورد . و در وقت کار اضافی کارگر ارزش اضافی را تولید میکند که به سرمایه گذار تعلق میگرد .

ارزش اضافی نسبی :

عبارت از ارزش اضافی است که براساس کاستن وقت کار لازمی و متناسب به آن افزودن وقت کار اضافی در نیتیجه افزایش مولدیت کار تولید میشود . ارزش اضافی نسبی بوسیله رشد مولدیت کاردر رشته هایکه وسایل معیشتی کارگران را تولید میکند بدست میآید . ارتقای مولدیت کار دراین رشته ها ارزش وسایل معیشتی کارگران را که برای تولید مجدد نیروی های کار ضروری است . پائین میآورد و بدین ترتیب باعث کوتاه شدن وقت کارضروری میگردد . در حالیکه روزانه کار ثابت بماند به عوض کوتاه ساختن وقت کارضروری ، وقت کار اضافی را زیاد میسازد .

ارزش مصرفی :

عبارت از مفیدیت اشیا و قابلیت آن در مرفوع ساختن یکی از احتیاجات انسان و جامعه است . ارزش معرفی مستلزم خواص فزیکی ، کیمیاوی وسایر خواص طبیعی اشیاه و همچنان خواص که در نتیجه فعالیت هدفمند انسان به آن داده شده است ، میباشد ارزش مصرفی توسط کارمشخص ایجاد میگردد . ارزش های مصرفی به تمام محصولات کارانسان و همچنان به بسیاری از اشیا طبیعی مانند آب هوا و غیره اطلاق میگردد . انسان ها موازی با انکشاف علم و تخنینک در پیرامون خویش خواص جدید اشیارا کشف نموده ودرخدمت خویش قرار میدهند  .

ارزش تبادلوی کالا :

عبارت از آن خصوصیت کالاهای است که برطبق آن یک کالا به تناسب و مقدار معین کمی با کالاهای دیگر تبادله میشود . ارزش تبادلوی محصول کار های و مناسبات مولدین مختلف را افاده میکند . چنانچه همه کالا ها خصوصیت مشترک دارند زیرا در تولید آنها مقدار معین کار اجتماعی و ضروری مصرف شده است . که باعث مبادله کالا یا کالائی دیگر میگردد .

ارزیابی سرمایه گذاری :

تحلیل و پیش بینی مصارفات و منافع حاصل از سرمایه گذاری های احتمالی جدید و سنجش درجه مطلوبیت تخصیصی منابع به این قبیل سرمایه گذاری ها ، همچین به عنوان شاخه ای از علوم تجارتی شامل تنظیم قواعد روش ها و ضوابطی میشود که به کمک آن تصمیم گیرینده گان با سهولت بیشتری رشته های مناسب را برای سرمایه گذاری ها مساعد میسازند .

ارزش سرمایوی : Capitalized  

 قیمتکه در نتیجه تقسیم نمودن حاصلات سالانه بریک نرخ ربح مفروض که معمولا نرخ جاری ربح بازار میباشد بدست مییاید .

ارزش اسمی : Denominational Value  

عبارت از ارزش وجهی سکه ها پول کاغذی و انواع مختلف اسناد بهادار میباشد .

از اعتبار اتداختن : Demonetization

1ـ شیدن یک پول از دوران سرمایه گذاری و نجات .

2ـ ترک نمودن واحد پولی یک ملت را ، درحالیکه ارزش این واحد ت

پولی قبلاً به حساب یک فلز قیمتی تثبیت شده باشد از جریان گردش پولی

خود بازبماند . اما امکان دارد که نظر به اعتبار پولی بدو ران خود ادامه

بدهد .

ازدیاد سرمایه :

نشر الهام بیشتر از ارزش حقیقی دارائی های یک موسسه میباشد .

ارزش دارائی خالص :

ارزش خالص دارائی یک موسسه تجارتی که بعد از وضع تمام حقوق قروض شان از ارزش مجموعی آن بدست میآید . بعضی اوقات اسهام عادی یک شرکت سهامی را نیز دارائی خالص گویند . زیرا اسهام عادی از چنان دارائی نمایندگی مکیند که بعد از وضع نمودن تمام .

استخدام :

عبارت از مصروفیت دریک پیشه را گویند. مثلاً شخص مولد مطابق مسلک اش در ساحه تولید تقر حاصل مینما ید .

استملاک : Expropriation

تطبیق حق سلط یک حکومت به منظور گرفتن حقوق ملکیت فرومیباشد . که معمولا این سلب مالکیت براساس تلافی خساره به مالکین موجوده صورت میگرد . اما ممکن است در بعضی اوقات سلب مالکیت بلاعوض باشد .

استشمار کارگران :

1ـ براساس عقاید کارل مارکس هرمزدیکه کمتر از تولیدات مجموعی منفی مصارف حفظه سرمایه باشد .

2ـ بروی تیوری مارشل مزدیکه کمتر از محصول نهایی کار باشد .

استخدام کامل :

هرگاه وضیعت اقتصادی جامعه طوری باشد که برای افراد توانمند بکار که دارای مشمریت کار هستند زمینه استخدام کامل برایشان مساعد گردد. چینین حالت را میتوان استخدام کامل در جامعه نامید .

استرداد پول :

مبلغی که از یک پول تادیه شده پس گسانده شود یا معادل آن بشکل یک تنزیل گرفته شود .

استخدام محکومان :

بکار انداختن آنعده کارگران محکوم برای تولید امتعه که به معرفی فروش به عامه گذاشته نشده بلکه منحصراً برای استفاده موسسات دولتی و تشکیلات فرعی آن میباشد .

استخدام امدادی :

استخدامی که از طرف دولت یا موسسات خصوصی اجتماعی به منظور بهتر ساختن اوضاع اقتصادی از مرحله کساد دوره های تجارتی بوسیله افزودن قوه خرید فراهم میگردد . 

استندارد بین المللی :

دسته بندی های صنعتی به اساس استندارد های بین المللی که از طرف سازمان ملل متحد در سطح جهان صورت گرفته فعالیت های اقتصادی و صنعتی را برای مقایسه نمودن احصائیه های جمع آوری شده و نشر کردن آن سهولت را ایجاد نموده که این دسته بندی صنعتی میان نظام های اقتصادی کشور های در سطح مختلف جهان قرار دارند .

استراتژی توسعه :

اتخاذ سیاست عمومی برای حل مسله عقب مانده گی که معمولاً بستگی برشد خاص دارد . و دراین راه استراتیژی های گوناگونی وجود دارند که عبارتند از توسعه صنعتی ، استراتیژی جایگزینی واردات رشد متوازن نواحی شهری و دهاتی استراتیژی توسط صادرات با هدف تحصیل اسعار

وغیره میباشد .

استراتیژی توسعه صادرات :

به عوض استراتیژی عمده صادرات از وادرات کشورهای توسعه نیافته جهت توسعه صنایعی که در مارکیت های خارجی ایجاد تقاضا میکنند استفاده نموده کشورهایکه از این استراتیژی بمنظور توسعه صنایع شان موافقه دارند پیشرفت های چشمگیری نصیب شان شده است . که از جمله میتوان از کشور های هنگ کنگ ، تایوان ، سنگاپور وغیره یاد آورشد . باید گفت که توسعه صادرات توسط کشورهایکه جدیداً نایل به رشد صنایع شده اند میباشد که ممکن است به خطرات بیشتر مواجع

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب